AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
222

E60 oljud när man svänger

Jag har en ganska tight parkeringsplats i ett underjordsgarage så när jag parkerar blir det rätt stora rattrörelser och i somras ca så började det "gnälla" vid rattutslag så som att något gummi var trött. Jag antog direkt fjäderbenslagringarna då dom saknade skyddslocket och var rostiga och gamla. Jag passade på att montera sänkfjädrar vid byte av fjäderbenslagringar (monroe) men det låter fortfarande illa, men bara efter jag har kört långt. Det låter alltså inget när jag startar bilen och kör iväg med fullt rattutslag men när jag parkerar efter en tur på några mil så gnylar det som fan, och då mest från höger sida, men även lite vänster och jag vrider fullt några gånger höger vänster höger. Någon som varit med om detta tidigare?

E60 2007 530i
Hej RoTe,

Alldeles nyss avslutade du en av dig startad tråd om kodning av nyckel med ungefär ”problemet löst, men med fulhjälp som jag inte vill berätta om”.

Egentligen borde du väl för alla oss forummedlemmar göra just det: berätta om vem som fixar ful-nycklar att potentiellt stjäla bilar med?

Och nu har du ett nytt litet problem som du vill ha hjälp med?

Det här är ju inte Röda Korset. Man får visserligen ofta hjälp här, men man förväntas också hjälpa till själv!

Visst är jag onödigt grinig under denna glädjehögtid? ;))

PS Ditt omfrågade gnissel kan kanske handla om en torr styrservorem?

Bara för att vara lite julig, trots allt. :) DS

/Lennart
Ja ok, jag skulle inte skrivit något alls om nyckeln... Bäst hade varit att tagit nyckeln via BMW, man lär så länge man lever.

Ang oljudet så hörs det tydligt att det kommer från fjäderbenen/framvagnen. Får väl bli verkstad senare i vår, så man slipper fulmeka och gå på ännu en nit.

Som jag skrivit tidigare, att äga BMW, kul bil men resten är rätt hemskt, så även hjälpen man får (inte får).
cr
3.839
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det är ju så att inga 15 år gamla bilar är problemfria, oavsett märke och modell. Då kan man nog definiera bilägande som "hemskt" i största allmänhet 😉

MVH Christofer
Det var mer reservdelspriserna och "hjälpsamheten" jag syftade på. Ursäkta att jag störde herrskapet. Hade inte jänkare varit så sanslöst dyra pga den svaga kronan hade jag kört det istället. Billiga delar och ett jättebra community.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.