AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
318

Perforerade säten ny X5 50e 2025

Hej!

Ska beställa en ny X5 50e med Merino Tartufo-läder. Hade velat ha massage men då måste jag beställa ventilation och alltså ha perforerade säten, vilket jag tänker kommer se lite tråkigare ut än solitt läder. Bör jag skippa ventilation + massage?
js
1.848
jsn
i5 m60 -24
Absolut inte! Om jag hade fått bestämma... Jag tycker det är trevligt med både massage och ve3ntiation, och jag tycker inte utseendet försämras heller. Bara positiva saker med detta :)
Sittdynans läder var (eventuellt?) i lägre läderkvalitet på G05/G06 om merino kombinerades med sätesventilation (alltså även om övriga delar av stolen var i merino). Det framgår inte av senaste prislistan och tveksamt om säljaren kan svara korrekt. Av den anledningen bör du undersöka verkliga bilar först.

g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2115994
Nästa generation X5 kommer att gå i serieproduktion i augusti 2026.

Rekommenderar en ny 550e xD M Sport AE som till 2025-02-28 finns till sänkt pris 829 900 kr (bmw.se/sv/kontakt/launch-editions.html).
cr
3.839
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det innebär ju det dröjer ett par år innan man kan få nästa generations X5 levererad. Då är det kanske dags att byta nästa gång 😉

MVH Christofer
js
1.848
jsn
i5 m60 -24
Tack för infon. Ja, två år bort, det är långt - då behöver man iaf inte vara orolig för den extra värdeminskningen som kan uppstå vid modellskiften.
Wi
2.066
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Efter att ha haft G30/G31 med och utan ventilation/massage så upplever jag sätena med ventilation och massage som lite hårdare i sittytan än om man inte har det. Om man ändå använder kyla och massage ofta så kan det nog vara värt det, men för mig hade jag nog hellre valt stolar utan. Osäker på om det är samma på G05 men jag gissar att komfortstolarna med merino är samma i G30 och G05?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.