|
|
---|---|
Hej Jag har en "smart display key fob" till en G31. Är det någon här i forumet som vet var man köper prisvärt batteri till en sådan? mvh/Mats Mats | |
Om "smart .." är samma som "display key" så googla "BMW 9352048-02" så hittas 3:e-part alternativ. (Jag har inte behövt byta och inte heller kollat vad BMW tar för batteriet.) |
|
BMW återsförsäljare, såklart! 160 kr å då fick jag batteriet monterat i kontrollen. MAx566447 |
|
Swedenbatteri sålde förut för drygt 300:-, det passade perfekt och hade dessutom något högre effekt än original( BMW tar närmare 1000:- för samma batteri till displaykey) | |
Konstigt att en återförsäljare tar 160:- och en annan närmare 1000:-? | |
Jag kan inte tänka mig att BMW skulle sälja ett uppladdningsbart batteri för 160:- och dessutom byta det då det är lite pilligt att få isär displaykeyen utan att skada den. Låter mer som ett knappcellsutbyte till en keyfob för 160:- eller någon som av misstag debiterat detta på ett utbyte av laddningsbart displaykeybatteri? | |
Länk Det här batteriet vet jag fungerar och de skickar dessutom med verktyg för att underlätta bytet. |
|
Jo precis så är det säkert. Men 160:- för att byta ett knappcellsbatteri, CR2032 eller vad det kan vara känns ju i så fall svindyrt, de kostar ju max 30-40:-. MVH Christofer |
|
Jo fast med arbetskostnad inräknat ( 30 sek) så låter det ju nästan skäligt då det ofta är ganska svindyrt att köpa något hos BMW... | |
Arbetskostnad för 30 sekunder 😉 | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.