AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.042

Tysk bilindustri - döende?

Sida 2 av 2
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Haha över 700tkr för en 520xd :)

När min fru hade sådan som tjänstebil så tror jag hon hade tak på 450tkr som max belopp.
@Verdi2, kan berätta att de kommit på ett sätt att serva el-bilar, filter och bromsvätska vid 30 000km: 10 182,00 sek ... Mercedes EQE.
Nästan så man blir upprörd ;)
Ser med spänning fram emot vad 60 000km service landar på och vad de vill byta då.
Ve
1.393
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Ja Mercedes verkar hemska att ha att göra med. En kollega byter sin E-klass laddhybrid mot en Model Y här nu eftersom han anser att Mercedes försöker utvinna lite väl mycket pengar ur honom. Tydligen ska de ha 300 spänn i månaden för att han ska kunna använda mobilen som bilnyckel osv. Servicen är också svindyr.

BMW har varit hyfsat billiga på i3-servicen genom åren. Vartannat år. Har inte känts betungande.

Och sen då Tesla som inte kräver service för att behålla garantier alls.
cr
3.847
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Har en gammal C-klass. Remote-paketet för att styra värmare, dörrlås, rutor, belysning etc kostade 1040:- för ett år nu när jag förnyade i november. Förra året kostade någon hundring mindre.

Vill man betala för alla nonsens-tjänster som finns kostar det säkert 300:- i månaden, men varför skulle man det? ;-)

Vet inte om Mercedes är värre än de andra tyska märkena, men visst ser man till att eftermarknaden bär det hela. El-bilar är inte undantagna och även de svindyra att serva och underhålla.

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.