Sida 2 av 2
|
|
---|---|
Haha över 700tkr för en 520xd :) När min fru hade sådan som tjänstebil så tror jag hon hade tak på 450tkr som max belopp. |
|
@Verdi2, kan berätta att de kommit på ett sätt att serva el-bilar, filter och bromsvätska vid 30 000km: 10 182,00 sek ... Mercedes EQE. Nästan så man blir upprörd ;) Ser med spänning fram emot vad 60 000km service landar på och vad de vill byta då. |
|
Ja Mercedes verkar hemska att ha att göra med. En kollega byter sin E-klass laddhybrid mot en Model Y här nu eftersom han anser att Mercedes försöker utvinna lite väl mycket pengar ur honom. Tydligen ska de ha 300 spänn i månaden för att han ska kunna använda mobilen som bilnyckel osv. Servicen är också svindyr. BMW har varit hyfsat billiga på i3-servicen genom åren. Vartannat år. Har inte känts betungande. Och sen då Tesla som inte kräver service för att behålla garantier alls. |
|
Har en gammal C-klass. Remote-paketet för att styra värmare, dörrlås, rutor, belysning etc kostade 1040:- för ett år nu när jag förnyade i november. Förra året kostade någon hundring mindre. Vill man betala för alla nonsens-tjänster som finns kostar det säkert 300:- i månaden, men varför skulle man det? ;-) Vet inte om Mercedes är värre än de andra tyska märkena, men visst ser man till att eftermarknaden bär det hela. El-bilar är inte undantagna och även de svindyra att serva och underhålla. MVH Christofer |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.