|
|
---|---|
Postar detta enbart för att jag vet att här finns många som är extra rädda om sina bilar. Hade bilen inne hos nämnd firma för arbete på förardörren. Hade mina aningar då jag fick dålig feeling redan vid förra besöket, så fotade bilen innan inlämning. När jag får tillbaka bilen är hela rutbågen nerflottad, men än värre full av repor. Blanksvarta panelen var helt oskadad innan. Jämför med bakdörrens skick, så såg även framdörrens ut innan verkstadsbesöket. Se tre bifogade bilder, bild 1 o 2 är fotat precis innan inlämning, bild 3 precis efter utlämning. Länk Bildlänk till Postimages Till det så var dörrsidan och rutbågens plast invändigt felmonterat (tätningslisterna var i fel läge till stora delar). Även låsknoppen är nu plötsligt i ett högre läge än den varit tidigare. Vid förra besöket (felsökningen) bad jag kundmottagaren avsyna bilen ihop med mig innan inlämning, då jag är rädd om bilen. Detta gjordes motvilligt och han överdrev kraftigt för att såga bilens skick (som är extremt fint). Ett minimalt stenskott på en dörr kallade han ett jack, en liten smutsrand på en skärm hette reva osv osv. Gällande arbetet med dörren. Bilen togs in 20 minuter efter utsatt tid. Mekanikern drog plattan i mattan mellan parkeringen och infarten till deras verkstad. Efter en stunds arbete på bilen ser jag honom komma till kundmottagaren, stressad och river sig i huvudet. De går ut till bilen i verkstaden och står där och diskuterar en bra stund. Jag förstod att mekanikern hade problem och var stressad. Bilen blev "klar" 1,5 timme efter vad som sas till mig vid inlämning. Fem i fyra då mekanikern hade bråttom att stämpla ut. Det var mörkt ute när jag fick ut bilen så körde direkt till självtvätt för att inspektera där. Där är efter-bilden tagen. Vill aldrig ha med den firman att göra igen. Var vansinnig när jag såg bilen efteråt så rättade hjälpligt till panelerna o tätningslisterna själv, då jag skulle köra några mil hem i regn. Några tycker säkert att jag ska ta detta med firman, men skulle ändå inte hinna det då bilen är såld och ska levereras vilken dag som helst. Är bara så jävla tröttsamt att få tillbaka bilen skadad och ihophafsad. Därav denna heads up till andra. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.