|
|
---|---|
Har precis köpt en e46 320i årsmodell 02 som inte får någon värme i kupén. Kupéfläkten funkar som den ska men det blåser bara kallt. Har kopplat förbi värmeventilen med ett rör för att kolla om ventilen hade fastat i stängt läge men det hjälpte inte. Motorn håller jämn temp, däremot så blir den varm ovanligt snabbt. Vattenpumpen cirkulerar som den ska. Har även tagit bort expansionskärlet för att kolla mackapären som sitter under men den var tydligen bortplockad av någon tidigare ägare. Kan det vara därför det inte kommer in någon värme i bilen? Har någon här något bra tips på vad jag kan göra eller någon idé på vad som kan vara felet? :) | |
Det kan vara elektroniken i den enhet som man reglerar temperaturen med inne i bilen som inte fungerar som den skall. | |
Hej, Om ett igensatt värmepaket har jag läst förr. Nu hittade jag den här tråden, där lösningen just blev att med viss försiktihet och känsla (för att inte trycka sönder något) spola igenom värmeelementet i båda riktningarna med en slang kopplad till vattenledningen. Länk /Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.