|
|
---|---|
Hej. Jag undrar ifall någon här har eftermonterat dieselvärmare ifrån kina? Dom ser ut att vara en rak kopia på webasto och priset är ca 3000:- Vart ska jag koppla ihop värmaren med kupefläkten? Mvh marcus | |
Hej, Sammanfattningsvis: glöm det! Att försöka integrera en tekniskt ganska avancerad värmare i en tekniskt mycket avancerad bil lär få dig att svära så mycket att du håller dig varm bara med det. ;) Min erfarenhet av kinesisk teknologi på konsumentnivå, så kort jag kan: TV-systemet i Sverige (och sgs hela Europa m fl länder) ändrades 2022. TVn i min bil dog. Googlade. En australisk kille hade knåpat ihop en lösning. Kontaktade. - Nej jag har slutat. En kines snodde konceptet. Om du vågar, köp där. Till slut chansade jag. 2k kunde det väl vara värt. Den fysiska nstallationen gick enligt plan. Instruktionen tydligt stulen rakt av. Men hur få igång TVn? Många kontakter som bara besvarades med videor. Till slut en halvdan funktion. Så långt från P&P man kan tänka sig. Strax före vinterparkeringen började menyerna bli på ryska, helt enligt australierns prognos. Detta handlade om att modifiera en separat videomodul. Skulle du våga att på egen hand integrera en kinesisk värmare i en bil som konstruktionsmässigt ligger före allt vad kinesen ens kan föreställa sig? Du kan väl knappast ha missat den här ganska nya tråden? Ger kanske perspektiv. Länk /Lennart |
|
Håller med Lennart! GLÖM DET! En kompis satte in en luftkompressor från Kina i en Toareg. Allt i bilen gick sönder. Många 1000 kronor senare satte de in en original och allt fungerar |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.