|
|
---|---|
Hej! Jag har startat upp en 318i E91 efter en större motorreparation. Har använt en sats för kamaxelsynkronisering avsedd för N43 B20A. Bilen startar och är körbar men tomgångsvarvtalet pendlar. När varvtalet går ned hörs ett tickande ljud från, vad jag tror, högtryckspumpen driven av avgaskammen. Felkoden 2FC1 visas på diagnosverktyget och går ej att nolla. Jag får också felkod 2AF4, 2AF2 och 2AF6 vilket jag imbillar mig vara följdfel eftersom jag kan nolla bort dessa. Är det nån som kan tipsa vad detta beror på? Tacksam Hans Erik Danielsson HED | |
Välkommen! :) En enkel googling på 2FC1 landade bl a på denna tråd, där samtliga ”dina” koder också förekommer. Grundproblemet var vatten runt motorstyrningsenheten. Länk /Lennart |
|
Hej! Ja den där har jag hittat och kollat i kapslingen runt motorstyrningen. Men det ser väldigt torrt och snyggt ut. Hittade en annan variant där man hade bytt några prylar som inte kändes direkt vetenskapligt rätt. Ett tickand ljud uppstår och varvtalet går ned när man står på tomgång. Körs bilen verkar det som att den får för lite bränsle under acc. Mvh Hans Erik HED |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.