|
|
---|---|
Har en BMW G31 2020. Upplever problem med Iphone / Apple CarPlay & bilen. Dels har bilen svårt att koppla upp mot telefonen via Bluetooth & anslutningen kan ej upprättas. När detta väl sker blir skärmen svart med felmeddelande ”no signal”…. Sen står skärmen & försöker ladda in kartor & blir svart efter en stund & så upprepas det… Har prövat radera både mobila enheten i bilen och bilen i telefonen. Starta om både telefon / stänga av / starta bil, även prövat uppdatera appar / starta om display etc etc men de verkar ej synka… Någon som upplevt samma eller har något bra tips på vad man kan göra. Senast så var även förarprofilen borta och fick lägga till den på nytt… Något som inte verkar stämma. | |
Du skriver det inte, men du kanske redan provat omstart av iDrive (dvs motor igång och hålla volymratten intryckt 20-30 sekunder tills omstart). Återställa bildata till fabriksinställningar via iDrive kan ju också provas innan ominstallation/uppdatering av mjukvara eller felsökning av hårdvara. |
|
Har även prövat detta. Hållit inne knappen 30 sek + och väntat. Då står skärmen och knäpper på av flera gånger efter detta & laddar navigation…Sen blir den svart. | |
Gjorde igår ett nytt försök med omstart av iDrive 7(hålla in volymknapp). Bra för andra att veta att när jag nu gjorde som nedan (jämfört med innan) så funka allt: *Gjorde omstarten med motorn AVSTÄNGD och inte på, som innan. Samt att jag tryckte in knappen i ca 90 sekunder istället för ca 30 sekunder. Det ska göra att enheten startar om dubbelt. I mitt fall verka detta funka kanon. Hoppas det varar länge nu! |
|
Se där! Togs alla dina inställningar bort (till fabriks-inställningar)? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.