|
|
---|---|
Tjena grabbar jag har lite strul med min E61 min generator gick sönder förra veckan och igår så tänkte jag starta bilen med ett nytt batteri och ta den till en verkstad men massor med felkoder kom fram och bilen försökte att starta men kunde liksom inte. Det var massor med felkoder som t.ex. DBC failure, fuel pump failure, Transmission fault, level control system inactive och start assistant inactive. Jag tror att det har något med det blåa reläet som ligger vid ECU med nr 41C för att den styr pumpen men jag kollade på den idag och den hade inte bränt sig. Tror ni att man behöver en ISTA verktyg för att diagnosera bilens ECU som BMW har eller finns det något annat fix för detta? | |
Hej, Det skulle kunna vara ett parallellfall till det här: Länk /Lennart |
|
Men vad ska jag göra då måste den in till en BMW verkstad? | |
Om, alltså OM, stöldskyddet löst ut, måste du antingen hitta en kompis eller en verkstad som kan synkronisera motorstyrenheten (DME) med den enhet, CAS, som bl a innehåller just stöldskyddsfunktionen. Precis så som OlaO skriver i den länkade tråden. Alternativt, eftersom du kan läsa ut felkoder, kan samma utrustning - kanske - också fixa synkningen? /Lennart |
|
Ska kolla upp det med en verkstad tack 👍🏼 | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.