AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
129

Problem att koda in aux på e91

Jag har en a-traktor BMW e91 där spakcentralen (enheten där spakarna för blinkers och vindrutetorkare är monterade) gick sönder och behövde bytas. I samband med detta så blev bilen stående ett tag och batteriet laddades ur. Efter bytet så fungerar det mesta,men stereon (original standard/bas, 6st högtalare) har tappat aux ingången.

Jag har köpt inpa-kit med kabel och program (ncs expert, inpa och ncs dummy) för att koda in aux igen. Jag har aldrig gjort något sånt här tidigare , men följde videos från YouTube. Allt gick bra med ncs expert och när jag öppnade filen i ncs dummy så ser jag att aux är aktiverat redan. Dock kan jag inte se/välja aux på stereon.
Jag gjorde klart allt i ncs dummy och även sista stegen i ncs expert för att slutföra kodningen. Fortfarande kan jag inte se/välja aux på stereon.

Jag har även provat att koda bort aux , för att sedan koda in aux igen för att se om det funkade. Det hjälpte tyvärr inte.

Finns det någon som har erfarenhet och kunskap om hur jag kan göra för att lösa problemet?

Jag har tyvärr inte mycket kunskap om det här, så tänk att jag är väldigt okunnig om ni ställer frågor😬
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.