|
|
---|---|
Hej, jag har en BMW 320 diesel 2012 där jag inte får parkeringsvärmaren att starta. När jag trycker på heater inne i bilen hör jag något som startar i motorrummet i 1 sek sedan stängs allt av. Jag har även en fjärrkontroll som blinkar grönt men inget startar. Kan det vara att den har kopplat från som jag löser i forumet sker efter tre försök? Något förslag på felsökning och lösning? Power | |
Välkommen! Batteriet måste vara i tillräcklig form för att värmaren skall starta. /Lennart |
|
Tack, när jag har testat har jag haft en laddare ansluten och batteriet är nätstan nytt så jag tror inte det är felkällan. Är det någon som vet hur bilen beter sig när man tappat kopplingen, försöker den starta eller är den helt "död". Jag misstänker nämligen att det har gjorts tre försök och sedan har bilen kopplat från värmaren. |
|
Har du sökt här i forumet? Eller kanske trådar här via Google? Jag sökte på ”värmare” (men andra sökord kan ge annorlunda resultat) och det blev många träffar, t ex denna, som vanligt - och mot uttalat löfte - inte avslutad. Men kanske diskussionen ger något. Annars finns det, som sagt, fler träffar. Länk /Lennart |
|
Värmaren låser sig efter upprepade startförsök vid för dåligt batteri och/eller för lite bränsle. Idiotiskt men så är det. Denna spärr går att låsa upp med Tool32 (som ingår i ett Inpa-kit Länk eller med Ista som iofs också ingår inofficiellt i kitet ;-) Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.