AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
333

Parkeringsvärmare F31 F34

Hej
Mitt första inlägg i forumet. Jag har ägt en del E30, E36 och E46 modeller men det är länge sedan. Nu har BMW suget kommit tillbaka och då F31 eller F34. Har behovet av både motorvärmare men även helst av parkeringsvärmare/dieselvärmare som jag kan starta antingen via tidur via displayen eller helst via en app eller nyckeln. Volvo har VOC som jag har idag och VW har det via nyckeln. Hur är det med F31 och F34? Läser inte ofta om att bilarna på blocket har fjärrstart. Har alla dieslar dieselvärmare eller var folk snåla vid beställning av bil?
/Norrbotten
cr
3.823
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Tror inte F-modeller erbjöds med värmare som tillval från fabriken. Tror dock de erbjöds Webasto som eftermontering. Detta var/är dock dyrt och därför har få bilar det.

MVH Christofer
filtrering på bytbil.com hittar 5st 320d 2014-2019 med p-värmare.
De flesta G2x är också snålspecade. Jag har (bensin-) värmare i min G22, som styrs med app, special-fjärren eller inställning i bilen. Jag via app har den repeterande veckodags-timer, enstaka timer eller direktstart, men vet inte hur det fungerar i F3x.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
F30/F31/F34 med parkeringsvärmare är som sagt ovanliga. Jag installerade själv i min förra 320d F34. BMWs installations anvisningar blir Thermotop EVO 5 med Telestart samt integrerat i iDrive med tidursinställningar.
Appstyrning via connected supporteras av modulen man installerar men av någon anledning valde BMW att inte aktivera detta. Därför måste man koda själv för att det ska funka. Guider finns på Google.

Kort sagt. Köp inte en F3x om du inte är tekniskt intresserad eller mot förmodan hittar en med parkeringsvärmare. Det blir för dyrt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.