|
|
---|---|
Hej, Är det någon större nackdel med 19 tunn. Som jag förstått är 18 tum original till BMW 520? Kommer jag ångra mig, eller funkar det ens? Dessa fälgar tänkte jag: DOTZ Suzuka black 8,5x19 PCD5/112 ET35 CB70,1 Och dessa gummin: Dubbade Michelin X-ice-north 245/45 R19. Vad tror ni? Passar de? | |
Till vilken bil? | |
Enligt din profil så har du en 320 Xdrive med odefinierad generation! Stämmer det? |
|
Nej jag har ny bil. BMW 520xdrive från 2020 | |
Då bör du ändra din profil! |
|
Jag bytte upp mig från 18 till 19 då jag har sport bromsar så vintern vart tufft med grus som fastnar mellan ok och fälg, har du sport så rekommenderar jag 19 Mina 18 var punkterings fria hakka bytet blev till GY friktion och komforten vart bättre till och med . Det är enligt mig ingen större skillnad . Men premium däck rekommenderas. |
|
Tack för svar. Så 19 ska fungera? Inte så det förstår något på bilen. Är Michelin X-ice north inte premium däck? | |
Jodå 19 funkar fint fint och ja Michelin är bra grejer. Har faktiskt haft Michelin x-ice och det mycket bra däck |
|
Fälgen ska ha centrumhål 66,5 och fälgarna du frågar om är 70,1 vilket betyder att du behöver montera navringar för att centrera fälgarna. Originalfälgarna har en offset på 30mm medan dina fälgar har en offset på 35mm vilket innebär att de kommer att sitta 5 mm längre in i skärmen på var sida. det kommer att fungera. Michelin är premiumdäck! Det viktigaste är att du är medveten om däcken är av typen RFT (Run Flat dvs, går att köra med reducerad hastighet till verkstad) eller inte. Du har inget reservhjul och eventuellt ingen utrustning för temporär lagning av däcket på plats. Bra om däcken är stjärnmärkta vilket betyder att de uppfyller BMWs toleranser på likvärding rullomkrets mellan alla 4 hjulen. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.