|
|
---|---|
Har ett problem som är extremt irriterande och får inte ordning på det. Tex: ställer in belysnings färg säg orange Tex säg att väljer att bilen ska alltid starta i el läge Tex ställer in stolar och ratt sedan memorerar det. Allt detta försvinner när jag kliver ur bilen hoppar in nästa gång. Då kan belysningen vara blå och ratt och stolar i andra lägen. Har kontaktad connecteddrive som ska kika på det sedan återkomma. Har två misstänkta källor men ena är långsökt än den andra Det ena är att jag har även lagt min frus bil i BMW appen båda ligger på samma konto, men har tagit bort den men ingen skillnad Det andra, jag fick automatiskt kart uppdatering observera att jag la även frugans bil i appen samma dag. Efter det har det börjat spöka. Någon som råkat ut för likande ? G30 LCI bilen det berör | |
Är inställningarna i bilen fortfarande rätt när det gäller att komma ihåg vilka inställningar det skall vara till vilken nyckel? Senaste OTA till min G60 raderade en del inställningar för mig, dock inte färg och stol. | |
Antar att du loggar in på ditt eget konto på MyBMW i bilen och att du inte kör ett gästkonto? Testa att ta bort kontot och lägga till det igen i bilen, det _kan_ funka ibland. Annars har jag ingen bra idé, har inte varit med om det själv. | |
Nej inställningen i idrive blir ur bockade och färger lever sitt eget liv. Allt jag bockar i menyn försvinner | |
Och ja jag använder mitt eget konto har också tagit bort och lagt till på nytt ingen skillnad | |
Det löste sig nu, jag tog bort profilen sedan la in det igen. Skillnaden denna gång valde jag känna igen mig via bilnyckeln. Då sparades allt till nästa gång. | |
Skumt att det ska behövas, men bra med återkoppling! :) | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.