|
|
---|---|
Har precis skaffat mig en i4 och nu måste man ju kunna ladda bilen hemma. Finns ett erbjudande från BMW med deras BMW Wallbox Plus. Ser sedan en liten skrivelse "Kan endast användas med en BMW xEV, BMW ID-konto och My BMW-appen: servicen måste förlängas efter 24 månader i BMW Connected Drive Store." Det gör mig lite fundersam... 1. Om man nu, mot förmodan, skaffar sig en bil av annat märke måste man då byta box? 2. Innebär det en årlig kostnad efter 24 månader för att ens kunna använda laddboxen? (har inte sett vad kostnaden skulle vara) Lutar nog ändå mot en Zaptec Go... | |
Låter som ett helt fel val av box, vad skulle fördelen ens vara? Köp ingen box av tyskt ursprung heller typ Schneider, Defa, Blaupunkt heller. Helt obegripligt usla appar - inte ens styrning av laddstyrka finns i flera av dem. Zaptec, Wallbox Pulsar, Easee (ja det är inget fel på den i verkligheten, bara deras hantering av pappersexcersisen) är mkt bättre alternativ. |
|
Jag hade köpt Zaptec idag, men är nöjd med min Easee, men deras strulig härva hade talat för Zaptec. Bmws egna box hade jag bara använt om jag fått den gratis. | |
Jag kan bara instämma i hyllningskören för Zaptec. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.