AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
769

Tråden för OTA-uppdateringar

js
1.864
jsn
i5 m60 -24
Jag tror det vore bra att samla kommentarer och funderingar runt olika OTA-uppdateringar på ett och samma ställe, som det är nu hamnar dessa frågor långt ner i olika trådar.
Åtminstone denna info behövs:
* Vilken iDrive-version och vilken bil
* Vilken OTA-version / när installerades OTAn
* Hur upplever du OTAn? Funkar allt? Krånglar något? Vad har ändrats jämfört med tidigare? Kom något nytt som du använder?
js
1.864
jsn
i5 m60 -24
* iDrive 8.5 i5 -24
* Den OTA som kom runt 1/10-24
* Detta känns inte som den mest lyckade OTAn :(
- Navigationen har gjorts om ordentligt, och i samband med det raderades en del individuella inställningar
- Mer än hälften av mina resor (som är betydligt längre än 1km) kommer inte in i Journal Log. Oklart om detta beror på OTAn, men tidsmässigt sammanfaller problemen med OTAn.
- Jag upplever även att det har petats på parametrarna till "skaka-i-ratten-och-sväng-emot" när man kommer nära kantlinjer, upplever att den blivit mer kinkig.
js
1.864
jsn
i5 m60 -24
Lägger in länk till relevant tråd Länk för att försöka hålla ihop dem.
Wi
2.082
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bra idé på tråd, jag hade missat denna!

iDrive 8.5, iX -24
07/2024.40
- Som nämns i den andra tråden så fungerar tidsinställd laddning bara ibland.
- Upplever som du jsn att stödet för filhållning är mer kinkigt, väldigt synd för jag tycker att det har varit lätt att leva med annars. Nu har jag en genväg för att stänga av det istället.
- Qlocktwo som kom i uppdateringen använder jag som widget ibland och tycker är rätt trevlig faktiskt, men jag är fortfarande inte helt nöjd med hur iDrive 8.5 begränsar min möjlighet att ha flera widgetar uppe samtidigt.
Wi
2.082
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Någon som fått 11/2024 ännu? Lite förvånad över att det dröjer så länge.. Hört om dom som fått den när dom varit på verkstad men trodde att den skulle komma OTA vid det här laget.
Fr
1.062
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Fick 11/2024.65 i förra veckan (OTA) Inga större nyheter vad jag kunde se eller märka.
js
1.864
jsn
i5 m60 -24
Har inte fått den ännu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.