AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
165

Montering av extraljushållare bmw g30

Visa användare
229
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Hej
Har köpt extraljusen till bilen en 520d - xdrive 2017. Då jag kör mycket landsväg året runt, pendlar 200 mil i månaden till och från jobbet. Helljuset på bilen är inte det bästa så jag tänkte montera xtraljusen. Min fråga gäller själva extraljushållaren, alltså den man monterar bakom regskylten.

Behöver skruva fast hållaren med två skruv till förutom de två skruven den kommer att sitta fast med, alltså totalt fyra skruv. Behöver då borra/skruva i kofångaren men har hört att man kan få problem med det aktiva inbyggda fotgängarskyddet då det sitter sensorer och kablar innanför kofångaren. Hur ska man gå till väga för att inte förstöra detta? Vart ska jag sätta skruvarna?
Visa användare
193
Chrille.A
540ia -94
Vad jag vet kan du skruva inom skyltens område. Bakom skylten sitter en krockbalk bl a och ev kablar och slangar går troligtvis över/ under eller bakom krockbalken. Jag har en 525 -12 och hade en 520-17 båda f11 där jag skruvade hållaren med 6 självborrande skruv ca 12-14mm långa och 2 för skylten sen.
Visa användare
229
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Hej
Tack för svar. Ska kolla detta. Så om jag använder självborrande skruv max 14mm långa inom skyltens område så går det bra? Det är väl självborrande skruv som regskylten sitter fast med? Så isåfall införskaffa likadana och i samma längd för att undvika att skruven går för långt in i kofångaren och stöter på kablar/sensorer.
Visa användare
193
Chrille.A
540ia -94
Hej. Ja det borde funka bra för det är ju bara i kofångarplasten man skruvar i därav hade jag 6 (kan t om vara 8, minnet du vet) skruvar för att få hållaren sitta så stadigt den kan + de 2 skruvarna för skylten. Är skruven för lång så kommer du nog stöta på krockbalken istället.
Visa användare
229
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Ok. Tack för hjälpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.