AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
582

BMW 118i M-sport F40 2021

Hej,
Jag är nybliven BMW ägare (118i M-Sport 2021), 3200mil.
Supernöjd med bilen, men eftersom jag är ny i BMW svängen så trodde jag att det mesta ingick i M-sport paketet men så är det ju inte.....
Min fråga är om det går att eftermontera backkamera, rattvärme, adaptiv farthållare?
Kablage fördraget?
Tanka mjukvara?

Tacksam för alla svar och tips!
We
948
Weiman
118i M-Sport -24
Det är nog inte realistiskt, din bil lär t ex inte ha de sensorer som krävs för adaptiv farthållare.
Bättre att sälja och köpa en annan bil med rätt utrustning.. Tyvärr är de flesta 118 rätt snålt utrustade, men rattvärme är i alla fall ganska vanligt.

Se t ex Länk

Visa användare
8.566
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nä, m-sport är inget heltäckande paket, det är mest att betrakta som toppen av isberget. Dvs det som syns, men det under ytan är mycket mera.

Jag tror inte det är kostnadseffektivt att försöka eftermontera utan billigare att sälja och köpa en som har det du vill ha, eller acceptera att vara utan.
Okej, misstänkte det. Tack för svaren!
si
466
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Håller med föregående. Den tid du lägger ner på att speca en beg bil så du köper "rätt" bil är otroligt viktig.

Med det sagt blir ett beg köp i princip alltid en kompromiss, då en 100% "rätt" bil sällan går att hitta.

Jag köpte nyligen en E91a där jag fick nästan allt jag ville ha. Fullt m-paket både ute och inne. Manuell låda. Drag. Navi.3,0 liter 6a med svart helskinn. Den är svart, vilket är den färg jag minst ville ha. Och där har du kompromissen.

Mitt tips när du letar bil : fokusera på att få all utrustning du vill ha. Saker som färgen på lacken och vilka fälgar bilen står på är i det läget sekundärt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.