AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
246

BMW Wallbox Plus

Ca
9
Carolus Rex
IX40 2023
Är det någon som har samma problem som jag har med BMW Wallbox Plus.
Min fungerar endast på direktladdning och inte på laddschema från bilen eller smart laddning från EON.
Detta fungerade klockrent när laddboxen var installerad.
Har varit i kontakt med BMW ConnectedDrive och dom vet inte.
Jag har provat att starta om laddboxen men samma problem.

UN Veteran
Wi
2.057
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har inte BMWs wallbox själv, men har haft lite problem med schemalagd laddning efter senaste uppdateringen från BMW. Kör du "ladda direkt" som inställning i bilen och sköter allt via laddboxen istället? Kan inte helt hur Wallboxen fungerar.. Eller ställer du in schemat i bilen? I så fall kanske du kan hoppas på en uppdatering som löser det.. Vilken mjukvaruversion har du i bilen?
Ca
9
Carolus Rex
IX40 2023
Okey, intressant.
Jag har den senaste uppdateringen i min BMW som kom nu i september.
Jag ställer om ladda direkt till ladda inom tidsfönster i My BMW eller smart laddning i EON appen.
Wi
2.057
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Den här tråden innehåller en del som har problem med senaste uppdateringen. Nu sammanföll den i USA med att deras MyBMW-servrar gick ner pga orkanerna, så man får kanske ta några av dom rapporterade problemen med en nypa salt men det verkar vara fler som har problem med tidsinställd laddning med senaste uppdateringen i alla fall..

Länk

Jag har testat och det har fungerat en gång och inte fungerat en annan, så det verkar inte vara 100%-igt att det fallerar..
js
1.838
jsn
i5 m60 -24
Ja, senaste OTAn verkar inte ha varit det bästa BMW har släppt ifrån sig...
Även för mig så bommade den en inställd laddning, medan en annan startade som den skulle.
Vidare en del problem med navigatorn som raderat inställningar, samt att tycker att lämna-inte-filen-vibrationerna blivit mycket grinigare än innan OTAn.
Ca
9
Carolus Rex
IX40 2023
Förutom nämda problem med laddschema så upptäckte jag att det inte går att få Efficient som startläge i MyModes som utlovat…
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.