AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

2-Serien
101

BMW 225ex-23, ingen värme och glapp i styrning

Il
1
Ilmer74
225ex-23
320d-14
Hej!

Inte mycket aktivitet här men om någon har erfarenhet av nedan problem så får ni gärna dela med er. Bilen kommer att felsökas på BMW längre fram. Bilen köptes ny och har gått ca 4500 mil och nybilsgarantin går ut i januari.

Problem 1. Från idag (då det var frost) så upptäckte vi att Pre-Condition/förvärmning av kupén inte fungerar. Det blåser bara kalluft och inte heller under färd kommer någon värme. Bara om man tvingar den att gå på bensinmotorn så kommer lite värme men inte så varmt som jag tycker det borde bli.

Problem 2. Under en längre tid så har ett glapp (från början diffust) i styrningen uppstått. Det märks under färd och oftast vid styrning (vid lätt styrning) åt höger så liksom släpper/glappar motståndet i ratten men vrider man ratten lite åt vänster så är det bra med samma motstånd. Det känns inte hela tiden men ofta. Jag tycker också man kan uppleva ett typ av glapp om man vickar ratten åt höger när bilen är parkerad.

Annars en riktigt trevlig bil. Men jag börjar bli tveksam på nyare BMW kvalitet, min gamla 320d från 2014 har jag inte haft ett enda problem med :) Och den är snart 11 år gammal med mig som enda ägare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.