AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
386

Avinstallera Defalarm

Ma
6
Mattagg77
Bmw 320i 2012
Hej!

Har en BMW 320i -2012.
Sitter ett Defalarm i den som jag känner bara är till besvär o vill få bort det, går det lösa o i så fall, är det besvärligt?

Mvh Mattias
Visa användare
8.405
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är ju eftermonterat så det går ju såklart av efterdemontera. Om det är besvärligt eller inte är väl upp till dig och hur mycket du vill demontera. Dvs, ska allt bort eller bara sättas ur funktion så det inte längre fungerar men allt är kvar.
Ma
6
Mattagg77
Bmw 320i 2012
Hej o tack för svaret!
Det jag vill slippa är att trycka på dosans knapp när jag ska starta bilen så det som måste gås förbi är väl startspärren. Vill ju inte heller att larmet ska tjuta när dosknappen inte tryckts på så vet inte om man måste koppla ur allt eller bara delvis.

Mvh Mattias
Sn
669
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Finns nog ingen startspärr i larmet.

Styr du larmet med originalnyckel eller Defa-fjärr?
Ma
6
Mattagg77
Bmw 320i 2012
Via defa-fjärr.
32ProPro-medlem
2.292
325cabrio
330dA Xdrive touring - 10
330iA Cabrio -03
Redan på min E36 ,som jag ät eftermontera defa-larm på, så styrdes larmet helt och hållet av bilens orginalfjärr. Ingen separat fjärr för larmet utan larmet slavades på bilens lås. Låst bil = larmad bil. Olåst bil = avlarmad bil.

Det borde inte vara raketforskning för en larmfirma att åstadkomma.

Om jag minns rätt så var det nog dessutom en timer som om man låste upp och inte öppnade en dörr inom 30 sek så larmades det på igen, en bra funktion om man av misstag råkar låsa upp bilen från fickan när man lämnar bilen.
Inuti bilen hade jag en knapp för "hundlåsning" - dvs avaktivera kupesensorn för nästa låsning/larmning- bra att knna låsa skalet men inte lösa ut larmet om hund rör sig i kupen.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Ma
6
Mattagg77
Bmw 320i 2012
Kanon med allt om msn vill ha kvar larmet men vill ju ha bort skiten, helst allt😅.

Har inte kollar Youtube, kanske finns filmat.
Visa användare
8.405
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Mitt defalarm var också kopplat till ordinare fjärr. Det är kanske enklast för dig att åka förbi en firma som monterar DEFA-larm och se om de kan ändra så du får det också.

Eftersom det är eftermonterat så kan det ju vara lite olika gjort och olika modeller, så baserat på att det är DEFA och 12 år gammalt så räcker det nog inte för att någon på distans ska kunna säga åt dig exakt hur du tar bort det.
Sn
669
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Precis som Patrik skriver. Normalt så larmar man av och öppnar en dörr. Då behöver man inte tänka mer på larmet. Och om du inte öppnar dörr/bagage så aktiveras larmet igen efter 30 sek eller liknande.

Låter som om din installation är halvarschlad. Dålig firma eller hemmapulare.

Visst har du fjärrfunktion i nyckeln för att öppna/låsa bilen?
Ma
6
Mattagg77
Bmw 320i 2012
Precis, synd att larmet inte är kopplat via nyckeln utan att den extra dosan måste finnas.
Visa användare
8.405
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Men det kanske går att åtgärda.
Sn
669
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Fråga ett företag som installerar larm vad det skulle kosta att göra om och göra rätt?
Is
2.263
Isåkare
Lexus IS250.
Man brukade montera en extra givare, eller ta signal från ordinarie C-lås motor för att styra larmet med ordinarie fjärrkontroll.
Det är troligtvis inte inkopplat på din bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.