|
|
---|---|
Har en nyinköpt 420d GC -16 som jag funderar på att uppdatera ljudet på. Till att börja med behöver jag förstå vad jag har för ljudanläggning... Har förstått att det finns tre stycken, en snikvariant, en "Hi-Fi" och H&K. Jag har inte H&K eftersom jag inte ser deras logga någonstans. Har heller inga synliga tweeters upptill på dörren (innanför backspeglarna) utan där är bara en slät plastyta. De högtalare jag kan se är en i varje dörr och eventuellt något under sätena, det finns iaf något sorts galler där. Hittar inget om stereo när jag gör en VIN-sökning. Antar att jag har baseline ljud? Eller finns det något annat sätt att se det på? Om jag vill uppgradera mitt ljud, vad är det mest prisvärda som ger mest bang-for-the-buck? Jag är inte ute efter värstingljud utan bara lite bättre än nu då det känns väl tunnt. | |
Den bilen borde vara såpass ny så att du kan använda BMWs online manual och där borde det stå. Alternativt om du ringer en BMW verkstad. När det gäller ljuduppgradering så finns det en del YouTube klipp som behandlar det. Det finns även hel del komponenter att beställa på t.ex. eBay Annars är det som du skriver ganska dåligt ljud i BMWs originalsystem. Du behöver komma upp till Harman kardon för att det ska vara bra. Hifi är dock ett lyft upp från den lägsta nivån. |
|
Står det inget i VIN så har du inget tillval, då är det standardljudet. | |
Har du slät yta vid speglarna som du säger så har du standardljud. | |
Tack för svar! Har någon här bytt ut enbart högtalare och fått resultat som gör det värt besväret? Eller måste man även börja byta ut/lägga till förstärkare för att det ska vara någon idé? |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.