AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
255

Stänga av ljud och displayvarningar på en 330e

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
Audi A6 Allroad Quattro 40 TDI -22
Hej på er!
Precis hämtat ut en ny 330e MTouring som är en fantastisk bil.. förutom en sak som jag irriterar mig på.
Varningsignaler och ljud brukar man ju kunna stänga av. Det verkar inte gå med vissa varningar i min bil utan att de återaktiveras nästa gång man kör den. Det står: Av rättsliga skäl så aktiveras funktionen igen vid nästa färd.
En av dem är varning för överskridande av hastighetsbegränsning. Den går att stänga av men aktiveras igen vid nästa gång som jag kör bilen. Samma med skyltar, när det ändras hastighet tex från 50 till 70 så ger det ifrån sig ett ljud och det blinkar en skylt i displayen.
Tycker det är mycket märkligt och inte minst väldigt enerverande.
Någon här som lyckats ta sig förbi detta?

Mvh
Kristoffer

Grattis till nya direktiv från EU ..
Vad jag läst så har BMW i alla fall en snabbknapp för att tillfälligt stänga av speed assist pling, men det kanske du har koll på? Håll ned SET på ratten.
Ett steg på vägen:
Länk
Länk
Wi
2.044
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag tror att varningen för ändrad hastighetsgräns är separat, den borde du kunna stänga av i menyerna (att det plingar för ändrad hastighet). Däremot om du kör för fort så är det som bmw21 säger, antingen SET för att ta bort det för denna körningen eller ge sig in i bimmercode.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.