AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
360

Återkallelse kontroll krockkudde

Jag förmodar att fler har fått brev om återkallelse för kontroll av krockkudde (F31). Lite märkligt att man ska fotografera vin-numret. Det vet dom ju redan. Beskrivningen om var man hittar vin-numret stämmer inte. Det skulle finnas inne i bilen i karmen till förardörren eller "på instrumentbrädan nära vindrutans underkant". Där finns ingenting på min bil. Däremot finns det ju i motorrummet. Men det nämns inte i brevet.
Är det kanske ett scam?

Återkallande pga airbag känns lite sent. Det loppet borde redan vara kört.

/Lennart

Edit: Jag vet inte om just den här länken är relevant, men helt klart finns det en risk för bedrägeri:

Länk

ma
291
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Lenwib: Du skriver lite sent, menar du åldersmässigt för en F31?

/Kent
Makeba: Utbytet av de japanska risk-kuddarna (Takata) var ju aktuellt för -som jag minns det - onödigt länge sedan.

TS pekar dessutom på en del konstigheter i kallelsen.

Min länk pekar på att just denna variant av vilseförande faktiskt förekommer. Så ”heads-up” åtminstone.

Men om TS har fått ett pappersbrev från sin förtrogna verkstad, är det väl lugnt.

/Lennart
st
3.377
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag fick ett brev i veckan gällande X3:an. Vet inte hur man gör ett urval från bilder på ratten? Kanske tittar på om rattens krockkudde börjar jäsa, pss som en mogen surströmmingsburk.

ny
8
nyx
330i X-drive -18
Den här rapporten är ju bara ett par veckor gammal, är det denna det rör sig om?
Länk

Product description
Passenger cars, retrofitted with Takata Airbag by conversion of the steering wheel to “Sport” or “M Sport”.
st
3.377
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det förklarar ju bilden på ratten. De bilar med eftermonterad sportratt med tillhörande krockkudde hittar man ju inte genom VIN.

St
1.370
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT

Tesla Model Y Performance

Jag har fått detta brev för både F34an och E91an, de kom med några veckors mellanrum. Bedömer det absolut inte som scam.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.