|
|
---|---|
Tjenare. Får felkod på aux-pumpen så har köpt en ny. Har sett instruktionsvideos och då visar det att pumpen sitter under luftburken. Lyfte bort allting idag men hittar fasen inte pumpen. Den ska sitta på den vänstra rambalken enl ritningar och andra bilmodeller. Har inte tillgång till lyft nu men tänker att den kanske sitter så man kommer åt underifrån. Är det någon som vet? Vore skönt att veta innan man hyr lyft på OKQ8 Det är nr6 på denna bild Länk Väl mött /Pontus | |
Hej, ”Aux pump” fick mig först att tänka på den kylvätskepump som sörjer för restvärmen i kupén. Men du menar säkert det som jag har lärt mig att kalla för ”sekundärluftpump” (secondary air blower/pump”, den som ger lite extra luft till avgassidan för att minska utsläppen av diverse. Vi talar då om bilens - högra - sida (i den normala färdriktningen). Lossa (den främre) innerskärmen, och sen: Unlock pressure and suction lines on air pump and disconnect. Unlock plug and remove. Unscrew nuts. Remove air pump. Version with secondary air mass sensor Removing secondary air mass sensor: Unlock plug and remove. Release clamp and detach hose. Release screw and secondary air mass sensor. /Lennart |
|
Hej. Ursäkta om jag inte var tydlig nog. Det är vattenpumpen till bensinvärmaren jag ska byta. Får felkod på att den är trasig. Har köpt denna: Länk |
|
Ok. ”Aux pump” är nog rätt då. My mistake. :( /Lennart |
|
Kanske den här hjälper? [Själv föredrar jag write-ups, men YT kan ibland lyckas också. ;) ] /Lennart |
|
Det är den pumpen jag ska byta men hittar den inte på bilen 😂 | |
Har lyckats läsa mig till på nätet att pumpen sitter innanför vänster innerskärm i hjulhuset. Ser att innerskärmen är poppad i utkanten på skärmen 🤔 Nån idé på att få loss innerskärm utan att sabba nitarna eller är det bara att borra ur och nita om? |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.