AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
245

Ny bruksbil från Tyskland.

Visa användare
115
JohnnyLehti
BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006
BMW 320i m sport 2011
BMW M3 E46 2002
Hej!

Då min gamla E46 320i började bli dyrare att underhålla än vad den var värd så fick den gå vidare och istället letade vi reda på en ny bruksbil. Jag köper alla mina bilar i Tyskland numera. Dom är så fina där och sköts generellt bättre. Som vanligt ville jag ha en bil med max två ägare, full dokumentation på service och övrig historik, manuell låda. Sen ville jag inte ha en vanlig 320i utan en M-sport. Med våra kontakter på BMW Munchen så fick vi tag i en bil som stämde med allt. En ägare, full servicehistorik sedan ny, aldrig omlackad någonstans, full M-sport, manuell, svart helskinn med blå stitching, taklucka, P-sensorer runtom, xenon med kurvljus, taklucka, 8-skivig CD-spelare, stora navin, 2-zons klima, infällbara backspeglar m.m. Extremt välutrustad m.a.o. Alpinvit med svart skinn. Efter lite efterforskning så kom det fram att detta är den enda 320i M-sport LCI 2011.an i landet. Alltså den nyaste som finns av E90. Det är ju udda att utrusta en 320 på detta sättet men det gör ju inte mig något :). Däremot finns det 37st. 325:or.
I alla fall, bilen är i ett fantastiskt skick och gubben, född 1957, som ägt bilen har varit en försiktig man.
Nu är det en lätt polering som ska göras, återfetta skinninredningen och lite småpill, sen ska den underredsbehandlas innan den kommer ut på vägarna. Det rostfria underredet ska skyddas med vax :).

Johnny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.