|
|
---|---|
Hej Skulle behövt lite hjälp med en reservdel till min 740 årsmodell 1995 (varit i min ägo i 20 år )Bytte bränslefilter häromdagen. Då föll plastskyddet därunder i bitar. Skyddet som alltså sitter över bränslefiltret. Har sökt på RealOEM.com. Men finner inte delen. Har väl en förhoppning att det ska finnas något eftermarknads skydd. Men då skulle jag behövt artikelnumret. Hoppas på hjälp med det. Tack på förhand Mvh // Crille | |
Välkommen! :) Om du har kvar bitarna och dessutom lite tur, kan BMWs artikelnummer finnas ingjutet. Skulle faktiskt gissa på det. /Lennart |
|
Ja jäklar. Det har du rätt i Ska checka upp det när tid ges Tack för tipset |
|
ProPro-medlem 12.818 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är det #11 i skissen nedan? Länk Sitter en rektangulär plastbit på vänster sida och en rektangulär plastbit på höger sida (antar det är där bränslefiltret sitter så det är höger sida som du isåfall är ute efter). Ser ut såhär i verkligheten Länk Länk Är det något som ser bekant ut? För just nu sitter jag mest och gissar här måste jag erkänna... Det som är lite mysko är att dessa plastsjok verkade ha försvunnit från och med produktionsdatumet 01/1995 (eller så integrerade man dessa två i centerplastsjoket så det blev en enda gigantisk del). För jag började med att slå in en bil som var tillverkad 04/1995 men där fanns inte dessa, men slog jag in en sen 1994 så fanns de med där. Även om din bil är av modellår 1995 så är dess produktionsdatum någonstans mellan september 1994 och september 1995. |
Tack för ett bra detektivarbete. Är just det högra plastsjoket jag är ute efter. Det som täcker bränslefiltret. Blev ju enklare att söka när man nu fick reda på dess riktiga namn....Air Duct/ Luftkanal. Men det kommer kanske att bli knepigt att hitta något,eftersom min är tillverkad i Juli 1994. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.