|
|
---|---|
Hej! Jag äger en bmw 335d 2015 f31, jag har problem med att bilen inte startar den bara går på start motorn. Det började med att bilen slutade funka under färd, sen när jag skulle starta den så gick den bara i några sekunder o sen la av, då hade jag felkod på low rail pressure. Efter det så började jag plocka isär bilen och kom fram till att högrtryckspumpen var trasig (vi öppnade den från sidan och såg massa metalsbitar i den). Vi plockade isär bilen och byte pumpen. Nu när jag försöker starta bilen efter att vi bytt pump så går den bara på start motorn, vi andvänder ista för att bleeda och har även släppt ut luft manuellt från spridarna om det skulle funka, men inget förendras enda koden vi får är low fuel pressure during start upp. Vi har bytt alla sensorer och enligt ista så funkar lpfp bra och ger ut 3,5 – 4 bars tryck, men när det kommer till högtryckspumpen så går det ner till 1 bar. Jag har kollat efter något läckage men kan inte hitta något . Vad kan felet vara? Behöver något kodas? Har det hänt någon annan? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.