AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
675

BMW X3 F25 årsmodell 2017 Missljud när jag gasar.

Sida 2 av 2
Visa användare
19
BMW X3 F25
BMW X3 F25 Diesel 2017
Hej!
Jag vill uppdatera kring missljudet att det var från dieselfilter och nu har jag bytt ut filtret och bilen har blivit mycket levande samt accelerationen blivit bättre.
Obs. Utbytesfiltret byttes ut för ca två sedan och mycket förvånande var att filtret var nästan igensatt på bara två år? Märket var Busch och från Autodoc och undrar om det var någon kinesisk fuskvariant man fått från Autodoc?
Trevlig kväll!

// Josef
Så skönt att det löste sig!

Tack för din återkoppling. Hur kom du fram till felet?

/Lennart
Visa användare
19
BMW X3 F25
BMW X3 F25 Diesel 2017
Jag googlat och letat vilt på youtube för att hitta en liknande problematik och förra veckan hittade jag en video på youtube med samma problematik och kommentarerna på rumänska. Med hjälp av google översätt förstod vad problemet var. I deras fall var bränselerörsfästet som satt lös, vilket inte stämde i mitt fall men jag chansade och bytte ut dieselfiltret då försvann vibrationen.
/ Josef
Visa användare
19
BMW X3 F25
BMW X3 F25 Diesel 2017
Förresten, Diesel som rann ut ur filtret verkade som innehålla vattenbubblor? Innebär det att det finns vatten i bränsletanken i så fall vad som hjälper att få bort vattnet ur tanken?
bl
2.106
blixten
325i -88
Köp K-sprit och häll i tanken innan/när du tankar. K-sprit blandar sig med vatten och förbränns sedan med det övriga bränslet.
Visa användare
19
BMW X3 F25
BMW X3 F25 Diesel 2017
Okej, Tack tipsen!
Förresten, hur mycket K-sprit får man hälla i tanken om man taknar ca 40 till 50 liter?

/ Shir
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.