|
|
---|---|
Får felmeddelande drivetrain på bilen nån gång i månaden ungefär. Lämnar man bilen avslagen ett tag så är det borta vid nästa start. En sak som oxo känns lite konstigt med bilen är att vid fullt rattutslag så liksom hackar den lite vid låg fart. Kan detta ha nåt samband med felmeddelandet? Och finns det nån som tror sig veta vad? Bilen är en bmw x3 manuell växlad från 2010 | |
Vet inte säkert, men det låter som om fördelningslådan säger till. En gissning är att hjulen kan vara ojämnt slitna vilket märks just vid låg fart och fullt rattutslag. Kolla om hjulen är ojämnt slitna (kostar inget) och kolla felkoder om du kan. | |
Absolut. Ska kolla däcken till å börja med. Tror dock inte det. Dom är ganska nya och även v-däcken är nya. Och hadde nog det ryckiga felet även med v-däcken på. | |
Om däcken är ok skulle jag rikta ljuset mot lådan själv. se först om du kan läsa ut felkoder | |
Har du samma dimension på däcken fram och bak? Är det inte så att även en X3, vid fullt rattutslag, borde nöja sig med bakhjulsdrift tills den tror att bakhjulen slirar? Vid fullt rattutslag och bra grepp vid låg fart rullar ju framhjulen snabbare än bak, så det krävs något "fel" om det är xDrive som ställer till det. |
|
Jaa jag har samma dimension på alla däck. Själv är jag väldigt kass på allt vad bilar handlar om, så jag vet inte själv om det då kanske ska vara så att det liksom småhackar lite. Dock så blir jag orolug för felmeddelandet "drivetrain". Det kanske inte alls har med hackandet att göra. Men det försvinner oxo när jag stängt av motorn en liten stund och sedan kan det dyka upp igen någon vecka senare med samma resultat |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.