AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
237

BMW 750, V8, 2007 läcker in vatten på passagerarsidan

Bo
81
Boko57
BWM 750i, E65, 2007
Jag har besvär med att det läcker in vatten på passagerarsidan. Jag har tagit bort kupéfiltret och under sitter tyvärr en låda med diverse elektronikmoduler. I denna låda har jag kunna spåra vatten och fukt.

Vattnet verkar rinna ned för vindrutan och under denna box med elektronik så sitter det troligen någon slags dräneringshål som är igensatta. Dock ser det omöjligt ut att ta ut all elektronik och lyfta ut boxen för att kunna kolla.

Finns det någon som har tips på hur i himlen jag ska kunna lösa detta?
BMW e65 e66 how to clean water drains if you have water on carpets

Fr
2.490
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
När jag hade en sån bil för många år sedan hade jag samma bekymmer. Min meck löste det genom att försiktigt blåsa med tryckluft underifrån. Oklart var exakt men jag tror det syns ganska väl när man står där under bilen.

Han sa att det var enklare att blåsa skiten uppåt hellre än att försöka trycka ner mer skit i avrinningen....

Niklas
Bo
81
Boko57
BWM 750i, E65, 2007
Nu har jag äntligen lyckats rensa dräneringsrören som såg ut som det var kompost i dem.

Det var dock inte lyckat att dra sönder hjullåset på vänster fram. . . . :-(
Fr
2.490
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Skönt att du fått ordning på avrinningen men inte lika kul att skapa sig ett till bekymmer.

Jag slutade med hjullås för måååånga år sedan, skapar bara mer irritation hos mig eller mecken när man ska få loss hjulen. Buset hindrar det knappast. Iaf om man har originallåsen.

Är ju en risk så klart men jag har resonerat att mina gamla hjul är det ingen som vill ha. Skulle jag bli av med dom får jag ta den utmaningen då.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.