AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
459

Har BMW IX en verktygssats som standard?

Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Jag är nybliven ägare till en ett år gammal BMW IX xDrive 50. Jag hade egentligen ratat modellen men när jag läste en artikel om att 100% av IX ägarna hade gjort om sitt köp ifall de hade vetat vad de nu vet, så satte jag igång och granska på allvar för att lite senare göra slag i saken. Jag är grymt nöjd och tycker det är en fantastisk bil.

En fråga som jag inte lyckas få svar på är dock ifall det som standard ska ingå en verktygsats med bilen. Det är främst bogseröglan som jag tänker kan vara bra att ha. Jag hittar ingen sådan i bilen och säljaren verkar inte heller veta (eller reda ut). Även om domkraft ska finnas? Nu som är första ägare på era IX, har ni verktygssats och domkraft?

st
3.377
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Bogseröglan ska finnas i verktygssatsen som i sin tur så ligga under luckan/golvet i lastrummet.
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Uppfattat. Tack för hjälpen!
PeOR

Grattis till nya bilen. Intressant med " 100% av IX ägarna hade gjort om sitt köp ifall de hade vetat vad de nu vet "

Länka gärna till artikeln.

Vad gick din "allvarliga" granskning ut på?

Personligen så valde jag att avvakta med iX köp eftersom nya LCI iX lanseras inom kort ( Mars 2025 ), så det blir spännande att se vilka förbättringar den faceliftade modellen kommer med.

Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Här kommer artikeln:

Länk

Vi jämförde med en etron sq6 (provade q6an). Bmwn har mycket skönare säten fram och bak. Och så kände vi oss hemma i bilen samtidigt som ett års värdefall gjorde prislappen attraktiv. Det är en sjujäkla fin bil helt enkelt.

PeO.
PeOR

Ja, BMW iX är en grym bil, den bästa elbilen på marknaden enligt mig.

Vad är det för årsmodell samt utrustningsnivå? Hur mycket har den gått? Köpt privat eller på bilfirma?
Ne
359
Newman
I4 eDrive40 -24
Z4 35i -09
Jag har en I4 som jag är sjukt nöjd med. Har kört ca 2600 mil. Hur lång räckvidd har ni med IX? Både för 40 och 50. I sommar har jag kommit ca 55 mil på en ladd med start hemma med fulladdat batteri. Men ju mer jag läser desto mer sugen på en IX blir jag. Har inte ens provkört.

BMWCS #8925
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
För mig har Björn Nylands youtube videos gett den bästa uppfattningen.

Även hans andra reflektioner känns representativa för hur jag upplever min bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.