AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
409

G31 Gnisslande framvagn

Jo
5
Joel83
520d G31 2018
Hej,

Min 520d 2018 gnisslar som bara den höger fram. Både i gupp och när man vrider på ratten. Det är inget tyst ljud direkt utan hörs väldigt mycket både i och utanför bilen. Provade att köra 5-56 på alla gummibussningar vid stag etc samt ovanpå fjäderbenet för några veckor sedan, då blev det tyst men har kommit tillbaka nu värre än innan.

Något som har en idé om vad det skulle kunna vara?

//Joel
Jo
5
Joel83
520d G31 2018
Lurar på om det skulle kunna vara fjäderbenslagret🤔
Visa användare
8.391
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Har du hissat upp framhjulet och forcerat på lite olika sätt för att isolera vad ljudet kommer ifrån? Gupp och sväng innebär ju båda att fjäder och dämpare samt alla infästningar runt det får jobba.
Jo
5
Joel83
520d G31 2018
Har inte försökt forcerat mer än att vrida på på ratten med hjulet av. Får inte fram ljudet utan tryck på framvagnen. Ska se om jag kan ta en kofot och bända lite för att få fram det.
se
87
sebbe74
520d Touring -13
Hade ett liknande problem på min f11 då den endast gått 7-8 tusen mil. Knarrar då man körde över gupp. Otroligt störande i en bil som ska vara tyst. Oljor o sprayer funkar bara ett kort tag.

Försvann då jag bytte krängningshämmaren fram.

/Seb
Jo
5
Joel83
520d G31 2018
Har varit inne på krängningshämmarstaget med med dess bussningar, får kika på det, tack!
Vad var felet? :)
Jo
5
Joel83
520d G31 2018
Jag har lokaliserat ljudet till övre bärarm/länkarm på höger sida så det får bli ett byte av sådan för att se om det löser det hela😃
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.