|
|
---|---|
Hej! Jag har en f11 520d där originalemblemet på motorhuven flugit av. Så jag beställde ett nytt (Länk och satte fast men det lossnade så fort det kom lite regn. Enligt lokala verkstaden jag frågade är det ett sånt emblem med dubbelhäftande tejp som gäller men jag undrar om det verkligen är rätt? Det känns inte som att tejpen är stark nog eller fäster väl nog för att hålla märket på plats.. Någon som har erfarenheter av byte? | |
Hej, Allt ändrar sig, men på min bils generation och även senare, tror jag, sitter emblemet med två tappar som sticks in i motsvarande gummibussningar som i sin tur har stuckits in i hål i plåten. Jag antar att den lösningen är överspelad, men dubbelhäftande tejp låter ju lite för osäkert, även om det finns sådan i väldigt olika kvaliteter. Jfr ”gaffatejp” med gängse varianter av ”silvertejp”. EDIT: det finns rätt gott om dubbelhäftande varianter som tål vatten, t ex Länk /Lennart |
|
Hej! Det är två tappar på motorhuven i detta fallet som går in i emblemets baksida där det finns två ”hål” men de verkar vara av mer centrerande karaktär så att emblemet hamnar rakt. Tapparna och hålet skapar alltså ingen kontakt som får emblemet att sitta kvar. |
|
kan du på något sätt värma tapparna på baksidan så att de smälter och låser fast, typ som när man popnitar? | |
Vilken sorts dubbelhäftande tejp använde du? Jag tror även den lilla spoilern jag hade på min förra M235i satt endast med dubbelhäftande tejp. Den släppte efter 6 månader men när det fixat det så satt den i över 6 år till jag sålde bilen. Poängen är korrekt monterad dubbelhäftande tejp borde fungera. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.