Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Har fått pyspunka som beror på en sprick i fälgen så jag behöver hitta en ny (eller helst begagnad) fälg. Någon som vet vad jag ska leta efter? Finns denna modell i olika bredder/dimensioner? Den sitter på en 530D xdrive m-sport från 2016. Länk | |
Länken går till en bild på min fälg. :) | |
Jag gissar att det är 351M. BMWCS #8925 |
|
Tack, det ser det ju ut som. :) BMW ville ha 9200 för en helt ny fälg, tror ni att det går att hitta tag på en sån här begagnad någonstans? Var letar jag bäst i så fall? |
|
Leta på ebay.de. Köp absolut inte av BMW ÅF Länk | |
Tack det låter ju bra. Hur vet jag om jag får rätt bredd och offset? Eller finns 351M bara i en variant? | |
Vänd på din fälg bara snabbt och kolla reservdelsnumret som står där tryckt. | |
Vad har du idag? Den finns i minst två, undrar om inte tre, olika bredder. F10 kom med staggered, 245 fram och 275 bak. Olika fälgbredd. F11 hade inte staggered, hade den 245 runt om? |
|
Stämmer, det är samma runt om på min bil då jag brukar rotera däcken mellan fram och bak. Ska montera bort ett och se vad det står. :) |
|
Enligt Länk så finns den bara som 8,5x19 ET 33 och 9x19 E44. |
|
I så fall smakar det ju kopia om fälgen, de kan ha andra dimensioner. Eller så har nån köpt 4st framfälgar ;) | |
Det ser ut att vara 8.5 då: Länk Länk Länk Länk |
|
Jupp | |
Har du frågat hos Intera som lagar fälgar om dom även grejar en spricka ? Länk | |
Här har du 4 st. Länk | |
Bra tanke. På min vanliga däckfirma trodde de att det skulle vara svårt att laga då det var en spricka men kanske är det ändå värt att höra med dem… Tack för tipset! Har skrivit till honom och frågat om han säljer bara en av dem. :) Det är ingen annan här som behöver någon/några sådana fälgar och vill dela på köpet och frakt till Stockholm? |
|
Kollat Länk ? Som alternativ till Intera kan jag rekommendera Länk Långt bort från 08:a-land men anständiga priser för frakt. |
|
Anledningen till man blir trött på frågorna man får på Blocket... "Du säljer 4 fälgar får jag köpa 1?" "Så klart du får pris per styck 5 500kr." |
|
Haha, ja… Det blir väl i princip omöjligt för honom att sälja de övriga om jag köper en av de fyra. Får fundera på om det kan vara värt att ha ett gäng i reserv men antagligen inte… | |
Intera kommer nästan garanterat kunna fixa din fälg. Har sett fälgar där som sett ut att vara överkörda av en bulldozer som de sedan fixat. | |
Fixa fälg när man kan köpa fyra beg för 5,5' låter inte som ett smart drag. Köp 4 och försök sälja de 3 vidare för 1' kr/st |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.