|
|
---|---|
Har köpt en BMW G31 år 2020 nyligen. För några dagar sedan kom det upp ett meddelande från sista juli i BMW meddelanden. Inget som vi såg när vi köpte bilen i mitten på augusti. Det står att din BMW är i behov av följande servicepunkter: - Släpvagnskontroll Pratade med bilförmedlaren som sa att de haft ett påkopplat släp med elfel så därav problemet. Felmeddelandet syns även i appen My BMW & läser man hela meddelandet står att ”släpvagnens blinker är defekt” + ”belysningen på släpvagnens nummerskylt är defekt”…. Har prövat radera meddelandet i bilen men det ligger kvar i appen. Vi har inget släp på nu så förstår ej varför meddelandet ej försvinner. Pratar man med BMW vill dom göra en ”diagnos & felsöka”… Om allt fungerar som det ska men man bara vill få bort detta - någon som vet hur man gör eller haft samma? Funderar att pröva koppla på ett släp som jag vet fungerar om det gör nån skillnad. Tacksam för tips | |
Testa detta: |
|
Jag skulle börja med att koppla på ett släp för att se att allt fungerar. |
|
Den displayknappen finns inte på min bil ens. Är inga knappar alls i displayen bakom ratten. Märkligt är att meddelandet står kvar i appen men ska som sagt pröva ett släp utan elfel så får man väl se om det förändrar nått. |
|
Rent generellt tycker jag att appen kan vara seg med att uppdatera vissa saker, typ någon dag eller två, medan andra saker samtidigt uppdateras som de skall. | |
Ok. I appen står datum & tid när den uppdaterat från bilen. Tycker dock det är märkligt om nått sånt här hänger kvar när det är släpet (förmodar jag) som det varit fel på och inte bilen i sig. Att åka till BMW för en ”diagnos” och ”felsökning” väntar jag med till sist av allt. Det brukar kosta tusenlappar oavsett :D |
|
Ja, det står i appen, men det är inte alla delar i appen som bryr sig om det... ;) | |
Har du kopplat bilen till ett släp nyligen? Det har hänt mig med när det varit fel på släpet, brukar försvinna efter någon dag eller två. |
|
Nej men tidigare ägare påstår att han kopplat ett släp med elfel - därav meddelandet. Jag ska pröva koppla på ett släp idag utan elfel så får vi se vad som händer. Meddelandet har ej försvunnit i appen, men raderade det i bilen. |
|
Tänkte återkoppla i tråden. Kan va bra för andra att veta med samma bekymmer. Kopplade som sagt på ett fullt fungerande släp idag och testade allt. Inga fel på bil eller kopplingen mellan bil/släp. Någon timma eller två senare så försvann meddelandet om ”Släpvagnskontroll”…Både i app & bil så är det nu borta! |
|
Gôtt! Tack för återkopplingen! |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.