|
|
---|---|
Hej, Min dotter har en 118i -06 automat där det helt plötsligt inte går att låsa upp bilen med fjärrkontrollen. Det går inte heller att starta bilen. Första tanken var såklart att det var nåt fel på dosan, så jag beställde en ny hos BMW eftersom hon bara hade en nyckel. Den nya nyckelns fjärrkontroll fungerar inte heller. Det går att låsa upp bilen med nyckel, och centrallåset fungerar. När man låst upp den med nyckel så går larmet igång, men det stängs av när man sätter in dosan i hålet i instrumentpanelen. När man trycker på startknappen så tänds instrumenteringen upp, men inget mer händer. Har testat att flytta växelspaken från P till R-N-D, och då larmar den att den är i fel läge, så den delen verkar funka. Man måste hålla bromspedalen intryckt för att den ska starta. Bromsljuset tänds när jag trampar på pedalen, så den kontakten verkar också funka. Jag har mätt spänningen på batteriet, och det är 12,6 v. Mätte även framme på pluspolen under huven, och det är samma spänning där. Nån som har en aning vad som kan vara fel? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.