AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
173

Låsa bakdörrar 520d -09

pe
60
pette_rsson
520D Touring -09
Min BMW ska få gå i arv till sonen som A-traktor. Förstår att det finns åsikter om det, men får försvara mig med att vi kommer troligtvis göra om den till bil igen efter hans ”period”.

Frågan jag har är om någon har något tips på hur jag får bakdörrarna att vara låsta, men som man på något sätt ändå kan öppna igen om 3år när jag ska konvertera tillbaka.

Tar jag bort kopplingen till centrallåset, samt vajer till inner handtag får man ju aldrig någonsin upp dörren igen tänker jag?

Någon som har något bra tips så det verkar omöjligt att få upp bakdörren på besiktningen, men att det ändå går när det behövs?

Sn
657
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Gå in i kablaget i b-stolpen och kapa styrningen till c-låset, en eller två kablar?
IQ
349
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Även om du kopplar bort låset så kan du väl fortfarande öppna dörren med handtaget på insidan?

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
pe
60
pette_rsson
520D Touring -09
Tack för svar. Testade precis att öppna innifrån med låst dörr. Pluppen åker upp lite, men den låser inte upp sig, och det går heller inte att dra i den. Vågade inte dra så hårt i och för sig. Är man verkligen inlåst bak om man låst dörren? 😃

Ett alternativ är ju att kombinera det med att ta bort vajer till handtaget inne. Vid återställning fixar man kabeln i b-stolpen och öppnar sedan utifrån.
Sn
657
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
BMW har sedan E34, eller tidigare, "deadbolt". En låst dörr går inte att öppna inifrån.
Om du låser den med c-låset så är den låst. Så därför räcker det att stänga av styrningen till c-låset genom att kapa rätt kablar i b-stolpen. Och gör du det snyggt blir det enkelt att återställa när den skall bli bil igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.