|
|
---|---|
Halloj där ute ska montera 4st extraljus på min Imola f11. kommer bli 4st Ozz 9" som kommer kopplas på canbus med en Modernum DL1200 box för styrström, vilket inte är några frågetecken alls. nu till funderingen. vart finner man en 12v signal i motorutrymmet som går på tändningen eller när man har ljusvredet i läge för positionsljus? Tacksam för svar | |
Ingen som vet något om var man kan gå på för 12v ström som styrs av tändning eller ljusvredet? | |
Vad är det du ska driva med denna 12V matning? Extraljusen tar du väl från 12V batteripolen i motorrummet så jag antar att det bara är halvledar-relä och canbus-avkodare som inte drar så mycket effekt? I min X3 F25 hittar jag power supply till drivdonen i strålkastarna. Till stift 9 i kontaktdonet till strålkastarna kommer en Grn/Blk (Green/Black) ledare. |
|
Tja Till helljus kör jag en Modernum DL1200 som drivs via canbus kablage. men tanken att driva "glödare" Spökljus" "positionsljus" i extraljusen men få dessa att gå på tändning alternativt ljusvred. Om någon vet var jag kan finna detta kom gärna med tankar och ideer. Vet väl att detta är olagligt och folk kommer gärna få ha sina åsikter. På ett eller annat vis kommer jag att få till det ha en grym dag. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.