|
|
---|---|
Behöver en reservdel till en 320d -09. En plastdel som har gått sönder där låset till bakluckan går ned. Se bild. Var kan jag köpa det? | |
Hej, Du glömde att länka till bilden. /Lennart |
|
Ja, jag kan inte se hur man lägger in bilder. Kan någon hjälpa? |
|
Du måste lägga upp bilden på någon sajt, forumbilder.se eller någon annan. Det finns många. Sen länkar du här. /Lennart |
|
Ok, tack. Återkommer! | |
Länk | |
Såna där grejer är ju (för mig) jättesvåra att hitta på realoem.com. De kan gömma sig nästan var som helst bland diagrammen. Men har du tur, finns BMWs detaljnummer ingjutet i plasten och då blir allt mycket enklare. /Lennart |
|
ProPro-medlem 12.762 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@patoll : Är det möjligtvis en Touring (dvs en E91) du har? Dessa detaljer brukar finnas under Bodywork. Slog upp en E91 LCI 320d 04/2009 och för en sådan så är det detalj #2 i skissen nedan Länk Finns i tre olika färger (grå, beige, svart) grå = 51 47 9 142 418 beige = 51 47 9 142 419 svart = 51 47 9 142 417 Men gör som lenwib föreslår och kolla efter ett artikelnummer på plastdetaljen. Har du tur så är där ett 7 eller 11-siffrigt nummer där som oftast (men inte alltid) finns med i ETK (BMW's elektroniska reservdelskatalog). Du köper det såklart hos din närmaste BMW-återförsäljare. Du kan faktiskt bara gå in där på din kafferast med detaljen i näven (och säga det är plastdetaljen kring låset där bak) så hittar de detta i sin reservdelskatalog - men de ser även vilka utrustningskoder du har och de kommer att automatisk beställa rätt färg på detaljen (för jag har lärt mig att grå, svart och anthrazit hos BMW används lite huller om buller så att säga). |
Bra hittat! Ja, det är en Touring E91. Det är antagligen den svarta. Står en 11a på baksidan men inga mer nummer. |
|
ProPro-medlem 12.762 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nu kostar en ny runt 750 SEK hos BMW (men är ändåså en helt försumbar kostnad jämfört med vad det kostar idag att drifta ett fordon och får anses som näst intill gratis i det perspektivet). Men kan ju vara värt att kolla runt på en självplocksdemonteringsfirma (om du har någon i din närhet). Eller flukta runt lite Laga/Bildelsbasen - fast de brukar nog oftast sälja hela listen som här Länk |
Beställde en ny idag på BMW för 650:- Helt ok! Tack för hjälpen! |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.