|
|
---|---|
Hej! Undrar om en trasig luftbälg kan sänka bilen på bägge sidor? Min bil, G31 med luftfjädring bak, 13800 mil, sjunker långsamt. Efter två dygn 12 mm på vänster sida och 7 mm på höger. Är det gemensam ventil då eller bägge bälgarna vilket känns osannolikt. Om en bälg är trasig sjunker väl bilen bara på den sidan? | |
Nej men det finns nån ventil också som kan få den effekten. Du får säkert bättre svar snart. | |
Den sjönk på bägge sidor, dock mest på vänster, trots att det bara var vänster bälg som var trasig. | |
Troligen är tyngden på den sjunkande sidan som sänker även den friska. Jag gissar på det | |
Kompressorn som sköter nivån har ventiler (back ?) för höger resp vänster sida (vill jag minnas....) Strular den så borde det bli samma fel som läckande bälg. Vet man med säkerhet att bälgarna är hela återstår bara kompressorn och dess beståndsdelar. Sedan sitter det väll sensorer på höger resp vänster sida som startar resp stänger av kompressorn när rätt höjd uppnåtts. |
|
Här kan svaret på ditt problem finnas. Inte ovanligt tydligen när det är konstaterat att bälgarna är hela. Niklas Fransosen |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.