|
|
---|---|
Någon som vet var jag kan köpa en baklampa (sprucket glas) till min E89. Är den svår att byta? | |
Det köper du väl enklast hos din BMW-återförsäljare? Varför skulle du vilja köpa den någon annanstans? | |
Hej! tittade runt lite. Priset är ca 4300kr för original. Intresssant för det verkar vara samma pris även på kopior. Bäst är att hitta BMW partnummer i följande länk och sedan gå ut på nätet och söka: Länk Kolla med BMW hur mycket de vill ha. Tänk på att ifall du köper den hos en BMW-verkstad slipper du frakt. Billigaste kopia är 3100kr plus frakt hos Autodoc. Själv hade jag nog köpt baklyktan hos Schmiedmans för ca 4300kr eller hos tyska Hubauer Shop. De tar 300EUR plus moms och 10EUR i frakt. |
|
AlexanderK, enklast är väl att lämna in den hos ÅF och låta dem byta. Men det är sällan det billigaste och priset är sällan irrelevant. Som exempel så tog BMW-ÅF 5500kr för ett Varta-batteri som jag kunde köpa (såklart samma Varta-batteri) online för 1500kr. Så den primära anledningen att köpa från annan säljare än BMW-ÅF är nog priset. | |
I min länk till BMW reservdelar visade jag hela vägen fram till en baklykta, med vissa gissningar vilken bil du har med vilket motoralternativ osv. För säkerhets skull så du inte beställer fel del, börja från början i denna länk Länk för att komma fram till garanterat rätt del. Detta är en mycket användbar länk även för Z3, välj i listan current eller classic. |
|
För de pengarna hade jag hellre köpt en vettig 3-serie. Vad är det som lockar med en X3 över 3-serie? |
|
Ska3, svårt att förstå ditt inlägg. Trådskaparen vill köpa en baklampa till sin Z4. För de pengarna den lampan kostar går det knappast att köpa en vettig 3-serie. | |
Hamnade fel...och nu går de inte att ta bort. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.