|
|
---|---|
Hej, som rubriken lyder så har jag en 330 som startar i 5sek för att sedan dö, gjorde ett inlägg i detta forum ett tag tbx och har nu efter mycket om och men kommit fram till felet! Motorkoden är n52b30 Är nämligen så att boxen som sitter i bilen är ej rätt box dvs orginal utan den är ifrån en annan likadan då jag hade en kunnig känning på detta som berättade detta för mig. Nåväl han la in rätt mjukvara och menade på att detta skulle funka men han kunde inte gifta in cas modulen med boxen så vi antog att cas modulen är paj, jag köpte ny casmodule och märker då att nån har varit på och grejat på den gamla som satt i bilen (den satt ej åtskruvad). Vilket jag tror tyder på att den kanske också är bytt till en med fel nummer. Som sagt jag köpte bilen såhär och förra ägaren vägrar att berätta vad som faktiskt har gjort! Då till min fråga: hur vet jag vilket nummer det skall stå på casmodulen orginal? Vart kan jag se det? Samt va ska det vara för nummer på ECU-n? Såg även att man kunde köpa färdiga ”satser” med ECU,cas, nyckel och lås att beställa ifrån eBay, köper jag ett sånt kit och kopplar in, ska allt funka då? Måste jag ändå gifta in bilen med boxen eller slipper man de? Sitter imbon i casmodulen? Känner att jag behöver lite vägledning då dethär med bil el inte är min starka sida Tack på förhand! Sorry för lång text men fick bli så | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.