|
|
---|---|
Hej jag har en bmw m135 f20 2014 med n55 motorn, nu vid 16k mil läcker det olja från ventilkåpspackningen och jag är riktigt dålig på att mecka själv så tänkte kolla om nån här har lämnat in för byte och vad det kostat ungefär | |
Har du ringt 2-3 verkstäder och frågat? Eftersom alla priser stiger så snabbt numera så kanske inte det hjälper dig att höra vad någon betalat tidigare för en annan bilmodell. Men det lär inte bara vara ett rakt byte som är frågan, någon form av felsökning känns ju relevant för att veta att en ny ventilkåpspackning faktiskt löser problemet. |
|
ProPro-medlem 12.773 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
2360 SEK (piiip)! Fast det var på en N46-motor (4-cylindrig)... Och 10 år sedan... Rent inflationsmässigt motsvarar det idag 3133 SEK enligt SCB, men det är ju bara en faktor... |
Min bror gjorde det förra året på 6cyl e60 och tillsammans med byte av oljenivågivare så kostade det 14 tusen ihop. Det svaret kanske inte heller är relevant när man tänker efter ;) | |
ProPro-medlem 12.773 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Avvvedon : Har du hunnit jaga runt efter lite prisuppgifter ännu? Jag gissar på att det landar på 4699.50 SEK! Tog min 10 år gamla uppgift, slängde på inflation och applicerade sedan en cylinderfaktor på 1.5 på alltihopa och kom på så sätt fram till otroligt pålitliga uppgiften :-) |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.