AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
228

Antennförstärkare funktioner

Har ett par funderingar angående min troligen icke fungerande antennförstärkare. Fjärrlåset funkar inte som sagt och häromdagen funkade inte stolsminnet men det gjorde det idag. Larmet har hela tiden aktiverats när man låser med nyckel, men inte idag. Till min fråga: styrs dessa funktioner av antennförstärkaren tro?

Ma
1.203
Matthias
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
E61 har problem med kabelstammarna (vänster + höger) i bakluckan. antennförstärkaren är kopplad där. Stolsminnet borde dock inte kopplas där.
Jag har redan kollat det och lagat kablarna som var av till glasluckan/shoppingluckan, har redan ett annat inlägg om det:

"Som så många andra har jag haft problem med fjärrlåsning med nyckel en länge tid. Det har krånglat säkert ett år och senaste månaderna har man varit tvungen att hålla nyckeln i princip mot bakspoilern för att kunna låsa/låsa upp. Men nu har det lagt av helt. Har lagat ett par kablar till glasluckan som gått av men det hjälpte tyvärr inte. Har även checkat alla säkringar och allt såg bra ut. Tunn rödvit kabel har batterispänning. Hade loss antennförstärkaren för kontroll och rengöring med elektronikrengöringsspray men ingen skillnad. Den var lite oxiderad men egentligen inget allvarligt. Men kanske tillräckligt för att den slutat fungera. Som jag ser det finns det inget mer alternativ än att prova med en ny/bättre begagnad förstärkare, eller vad tror ni? Finns det möjligtvis någon där ute som har en förstärkare liggande så är jag aspirant på den. Den befintliga har part no 6985531-01."

Anledningen till att jag startade en ny diskussion var att jag ville se om någon kände till vilka funktioner som är inbyggda i själva förstärkaren, innan jag beställer en ny, det är ju ändå ca 2000 för en begagnad och 4000 för en ny... Jag har förvisso inte kollat de andra kabelstammarna som går till den stora luckan, men det bör ju inte vara några kablar där som går till förstärkaren/fjärrlåsningen, såvida det inte är någon mer komponent som är involverad i fjärrlåsningen/larmet?

Hej,

Är batteriet i nyckeln OK?

/Lennart
Yes, båda nycklarna har ok batterier.

//Stefan

Visa användare
ProPro-medlem
23.225
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
HVA M29 1952
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Är alla kablar hela in och ut från antennförstärkaren och du har spänning på den tunna rödvita så får du prova med en annan förstärkare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.