|
|
---|---|
God morgon alla, I morse såg jag att mitt passagerarestätet är trasigt. Är det något som jag fixa själv eller måste jag lämna bilen på verkstaden. Här kommer länken till min bild: Länk mvh Njanja | |
Hur gammal är bilen? Är det garanti kvar? | |
hejsan, ett år nu på slutet av augusti månad. |
|
Men då är det väl bara att åka in med den till ÅF så får de lösa det. Du kanske får argumentera lite för att du inte orsakat skadan själv, men om så faktiskt inte är fallet, så bör du ju inte ha några problem att vara övertygande. Sannolikt var det en dålig söm som gått upp eller kanske det var så från början med du har inte upptäckt det? | |
Hej, som jag skrev tidigare, det på passagerarens sida. Ibland någon sitter på denna sidan. Den är inte sytt, ser ut att den är av plast. Att plasten har lossnat. mvh Njanja |
|
Jag ser inte att det ändrar något. Har du garanti och det är ett fel på produkten så är väl alltid alternativ 1 att nyttja garantin så länge man inte VET att man varit försumlig och direkt själv orsakat skadan. Men det kanske är så att du vet att du orsakat detta och mer undrar hur du kan laga det? Då är det väl lite upp till dig om du är en händig person som tror du klarar att laga det eller om verkstad är enda alternativet. Googlat något på säteslagningar? |
|
hej, igen, tack för svaret. men jag fixade, det är klick system, så sista 2 i raden hoppade ur. i stor sätt det vara bara att trycka tillbaka. :) |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.