|
|
---|---|
Är förvirrad över vilken drivaxel bak jag skall köpa. Har fått det klassiska problemet med att ABS ringen förmodligen rostat och svällt upp så min sensor har skrapats sönder. Drivaxlarna är i dåligt skick och gummidamasken på en ena sidan är dessutom trasig. Så tänkte byta på båda sidor. Men på Realoem finns flera varianter. Och hos online försäljarna verkar det finnas två versioner. De kallar det ”yttre kuggning vid hjulsida” jag antar de menar splines? :-) Det finns med 27, samt 30 Jag kör en e90 03/2006 automat. Inget M-paket eller förstärkta grejer (eller vad det nu kallas som polisbilar med mera har) Inser att det är olika drivaxlar till automat o manuell. Men vissa drivaxlar passar båda enligt vissa sidor? Hur kommer det sig? Hör det ihop med muttern som håller själva axeln? Har läst till mig att det finns både m24 och m27 som håller axeln i lagret. Är m24=27 splines och m27=30? Och ngn som vet ville. Storlek på hylsa till en m24 resp m27 isånnafall? Tack för svar | |
Om du knappar in ditt chassinummer på den sidan får du flera olika val då med? Vad har du för variant av E90? Det som skiljer borde vara att det förekommer två dimensioner på hjullagret bak. Det mindre borde ha M24 och det större M27 och beror på hur kraftig motor bilen har. Dock har det stora lagret ej Abs krans på drivaxeln utan inbyggt i hjullagret istället. /Kent |
|
Jag har det lilla. Är jag nästan säker på iaf. På realoem så är det en annan drivaxel till automatväxlad. Jag kan dock inte se/förstå vad skillnaden är mer är diametern på själva axeln. Till manuell växlad bil är drivaxeln grövre än till automat (antar det beror på att automat har en momentumomvanlare och inte lika lätt att spinna loss hjulen med :-) ) Så fråga. Är om en drivaxel till manuell passar till en automat? Vad dem kompabilitetstesta den på trodo.se. De sa att drivaxel till manuell inte passar till automat. Dock så finns inga drivaxlar att köpa till automat (förutom BMW original) och förutom de med den stora muttern. (Och som du säger de som har ABS kransen i navet) Ngn som bytt drivaxlar på en automat e90:a? |
|
Min variant är en 325i 218hk 160kw sedan tillverkad 03/2006 automatväxlad. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.