|
|
---|---|
Hej, Inser att det är dags nu. Någon som har rekommendationer på vilket kit man skall köpa, det finns ju en del att välja på. Bara på Autodoc fanns det pass 15 stycken..... mvh Tor i Rönninge | |
Det bästa är oftast att mäta diameter och längd, sen svetsa på plats. MVH Christofer |
|
Då jag hade samma behov så bokade jag tid på en seriös verkstad som bygger avgassystem, de bytte flexrör medans jag drack en kopp kaffe. | |
Hallå Steaman. Vad fick du ge för att byta flexröret, och var i Sverige var detta. Jag bor i Stockholmsområdet. Verkar ju som en bra lösning. mvh tor |
|
Jag kommer inte ihåg vad jag betalade men det tog ju mindre än en timme så det var nog inte så saftigt. Jobbet utfördes i Vallentuna: Länk | |
Hallå Steaman. Tack för bra information. Kollar efter på södra sidan av stan om det finns någon som kan göra det här. Ha en bra söndag. Mvh Tor |
|
Länge sedan jag besökte Svenska Avgasrör i Bredäng: Länk Humana priser och rätt kompetens då, senast för 7-8 år sedan? |
|
Hej. Tack, tar kontakt med dem och kollar! Tor |
|
Så har jag varit i kontakt med ett par firmor då. Finns ett företag som kan tänka sig att byta flexröret till en kostnad på c:a 5000 kronor, övriga vill ha mellan 9800 och 11800 för att byta DPF en. Blev att beställa från Autodoc och sedan svetsar jag dit den, efter att ha rengjort DPF en. 1500 är betydligt mycket mindre än 5000 om man har tillgång till lift och svets :-) |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.