|
|
---|---|
Kan man swisha om man köper bil i Tyskland eller är det banköverföring alltid som gäller? | |
Swish finns väl bara i Sverige? ///Micke |
|
Korrekt. I Norge har de Vipps. Finland och Danmark delar samma lösning, Mobile Pay. Nordiskt samarbete är nästa steg? |
|
I Afrika har MTN-kunder möjlighet att föra över pengar mellan länder givet att båda har MTN som operatör. MTN finns i många länder i sub-sahara. Inte allt är mer hightech i Europa. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
Allt är mera hightech än Tyskland. De är på många sätt 10 år efter exempelvis hur det ser ut i Norden. Det är bara 2 år sedan jag skulle betala en lunch nere i Tyskland tillsammans med kollegor och tog fram kortet. De bara tittade på mig - "Vad gör du? Ingen betalar en lunch med kort här". Jag fick låna kontanter av en kollega och bjuda igen dagen efter. Givetvis med då uttagna kontanter... Sedan får man inte heller glömma att tyskland är en förbundsrepublik. Banker kan exempelvis vara verksamma i endast en viss förbundsstat så att bara föra över pengar inom landet är krångligt. |
|
ProPro-medlem 2.224 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Det finns Länk , som är som Swish typ. |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.